מחירון רכב יד שניה שיתופי

מחירון רכב יד שניה שיתופי

מחירון רכב יד שניה שיתופי

משרד התחבורה השיק באחרונה את המחירון החברתי- שיתופי לרכבי יד שניה. המחירון מציג מחירי עסקאות לרכישת רכב משומש שמבוססים על נתונים מהשטח כפי שאלו דווחו על ידי המוכרים או בקונים בזמן העברת בעלות. אז למה צריך בכלל מחירון לרכבים, מה בידיוק מטרת מחירון זה, והאם הוא עתיד להשפיע על שוק הרכבים המשומשים? להלן כל התשובות:

מחירון הרכב לרכבים משומשים הוקם מתוך הצורך לתמחר את הרכב שמוכרים/רוכשים באופן ריאלי, בכל זאת הבכל הנוגע לרכישת/מכירת רכב מדובר בסכומים לא זניחים כלל, ועל כן עדיף שיהיה מקור ״בר סמכא״ שיתן לנו אסמכתא לגבי ההחלטה הצרכנית שלנו. המחירונים אמורים לשקף את מצב השוק של הרכבים המשומשים ולספק תמונת מצב לגבי המחיר הריאלי לרכב מבוקש.
אחת הסיבות המרכזיות שבגינה הוקם המחירון, היא כדי ליצור תחרות ולהציג אלטרנטיבה למחירונים של לוי יצחק ויד 2 שעד היום שלטו בשוק , וכך גם להעלות את רמת האמינות בשוק הרכבים המשומשים, אמינות שהתערערה בעקבות  הפערים בין המחירים כפי שהם הוצגו במחירון למחירים שבהםנמכו בפועל. אם כן, המחירון שלמשרד התחבורה מספר מענה לצורך של אזרחי המדינה לקבל מחירים ריאליים שיסייעו להם לרכוש/למכור את הרכב בעסקה האופטימלית עבורם. 

איך זה עובד

המחירון השיתופי מתבסס על נתונים מעסקאות שבוצעו בפועל. בכל העברת בעלות, המוכר או הקונה מתבקשים לדווח על העסקה - גם על המחיר העסקה וגם על הקילומטארז׳ העדכני איתו נמכר הרכב. נתונים אלו מעובדים אמצעות מודל סטטיסטי מיוחד שפותח במשרד התחבורה, משולבים עם נתונים נוספים המופיעים ברישיון הרכב, ולאחר שעוברים שקלול ואימות נכנסים למחירון. כך, ניתן לערוך בדיקה על מחיר השוק האמיתי של רכבי יד שניה, להשוות מחירים לפי מאפיינים שונים של הרכב(יצרן,דגם,קילומטראז,וכוֿ׳) וקלב החלטת רכישת/מכירה מושכלת וריאלית מבוססת על נתונים מהימנים ועל חוכמת ההמונים. בנקודה זו חשוב להדגיש כי משרד התחבורה מבהיר שהמידע הנמסר אודות הרכבים לא מועבר לאף גורם חיצוני, וזהות המוכר והקונה נשארת אנונימית, ומעבר לכן- המחירון זמין לכולם וללא עלות.

?האם זה ישפיע על המחיר

המחירון מנסה לחולל מפכה בשוק הרכב בישראל על מנת להגיע לתוצאות המדויקות ביותר, ולקבל את מחיר השוק האמיתי. מדובר במחירון רכב שקוף יותרמאלו הקיימים כיום בשוקֿ, המספק השקפה אמינה על מחירי הרכב שעד היום נמכרו ״במחיר מחירון״. כך הוא עתיד לתרום ליצירת שוק הרכב משומש הוגן יותר, ומכאן להשפיע על המחירים כפי שהם מוצגים כיום.

שוק הביטוח

על מנת שהמחירון השיתופי יוכל גם לשמש את חברות הביטוח לקביעת שווי הרכב כדי להפיק פוליסה תקנית, משרד התחבורה פועל במקביל לשתף פעולה עם רשות ההון. 

לאתר הרישמי של המחירון החברי הראשון 

מאמרים נוספים

עמדת טעינה לרכב חשמלי

האם כדאי לקנות רכב חשמלי ?

כמה עולה ביטוח רכב ?

מחכים לך

במאגר שלנו

צפייה ברכבים

רכבים

אפשר לעזור?